Entrevaux et le Train des Pignes

 

 

 

Bonsoir tout le monde

Endelig lykkedes det mig at tage Le train des Pignes – i Danmark kendt som Kogletoget. Jeg ville afsted engang i maj, men der var to bjerge styrtet sammen ned over togskinnerne :p

Men ja – som en del danskere, diverse guidesbøger skriver – så er det virkelig en flot tur med toget. Man kører næsten helt nede på floden Le Var nogle gange og igennem nogle smukke smukke dale – jeg er fan af toge i Sydfrankrig – ligeså med Le train des Merveilles. Begge er virkelig en dagsudflugt værd.

Vi (to veninder og jeg) stod af i byen Entrevaux. En fantastisk hyggelig, rolig og meget fransk landsby og en virkelig smuk kirke. Hver eneste gang, jeg kommer lidt op i baglandet og væk fra La Côte d’Azur, har jeg virkelig fornemmelsen af, at nu er jeg i det “rigtige” Frankrig. Det er virkelig et fantastisk område – endnu mere fantastisk end kysten. Til landsbyen hører et slot, der ligger 156 m over havet – jep, der var så allerede Himmelbjerget 😉 Her var virkelig en fantastisk udsigt, som I også ser – en af de smukkeste, og en man aldrig bliver træt af.

P1100735 P1100738 P1100764 P1100770 P1100774 P1100789 P1100805

One response to “Entrevaux et le Train des Pignes

  1. Hej Marie, tak for dit flotte indlæg om togrejser i Sydfrankrig, Jeg er ved at planlægge en spændende ferie og fandt mere inspiration på din blog.
    De bedste hilsner,
    Hanna

Skriv et svar

